Pages

background

Welcome!


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, April 4, 2013

Redha :)

Assalamualaikum.
Dah dua minggu dah result SPM keluar. Alhamdulillah, result saya okay. But still saya rasa sedih. Saya dah cuba buat yang terbaik masa exam tapi maybe inilah yang terbaik untuk saya. Saya pun tak tau. Sungguh, saya berharap sangat saya dapat straight A's.. tapi maybe bukan rezeki saya. But saya tetap tak puas hati walaupun saya sedar saya patut redha. Saya hantar borang recheck untuk paper Chemistry saya. Memang masa SPM tu pun saya rasa Chemistry tu paling susah. Tapi, saya cuba buat yang terbaik. Masa SPM tu, saya letakkan harapan saya sepenuhnya pada Allah. Sebelum masuk dewan, kitorang akan baca doa ramai-ramai. Then, saya masuk dewan dgn kaki kanan and selawat 3 kali. Duduk je kat kerusi, saya baca doa sendiri pulak. Dapat je kertas, saya mohon kat Allah supaya permudahkan segalanya. Mula je exam, mulut saya tak berhenti dari selawat Tafrijiyah. Tau kan selawat tu? Selawat tu biasanya untuk orang yg memohon hajat. And saya memohon supaya saya dapat straight A's. Serious, saya tak pernah berhenti berselawat. Saya tak taulah orang sebelah boleh dengar ke tak en.. Habis masa, saya baca doa penutup pulak. Keluar dewan dengan kaki kiri dan baca lagi doa penutup ramai-ramai. Saya memang bergantung harap sangat kat Allah. Setiap kali saya cuak nak masuk dewan tu, saya akan cakap;
"Takpe Aimi. Allah ada, Allah akan tolong"
Saya sangat yakin dengan pertolongan Allah. Saya yakin yang Allah akan tolong hamba-nya yang yakin terhadapnya. Bila SPM dah habis, saya tetap yakin dengan pertolongan Allah. He knows what best for us. Saya serious tak yakin saya akan dapat straight A's. Sebab tu Allah tak bagi saya kott.. Masa dapat result tu, saya terus sorok. Tak berani nak tengok. Tapi pakcik tu suruh tengok takut salah nama then, saya pun tengoklah. Memula saya tengok tu memanjang A, saya ingat saya straight A's. Tak sangke ada sesat B+ pulak. Saya terus pusing then pergi kat mak saya utk tunjuk result. Saya tunjuk result dlm keadaan nangis. Tangan terketar. And seriously I don't know what the tears for. I don't know why I am crying. Saya menangis sebab sedih tak dapat straight A's atau gembira dengan result saya? Seriously, saya tak tau. Tapi, masa dapat result saya asyik cakap, saya tak dapat buat Pharmacy. Sebenarnya boleh je. Tapi untuk scholarship MARA tak lepas. Saya cari lah jalan lain lepas tu. Saya apply asasi and scholar MARA tu saya apply Math and Econs. Okay, seriously dari post saya ni, gaya macam orang tak reti bersyukur kan? tapi itu masa memula. Sekarang, Alhamdulillah saya terima aja seadanya. He knows best so, trust in Him! Sekarang ni, saya tengah tunggu surat-surat offer dari memane. Hope adalah. Aamiin!
Ni selawat Tafrijiyah,


1 comment: